Mamma Bakar paj! 14/5-10




Yes! Nu ska vi snart få äta årets förtsa Rabarberpaj MUMS! Längtar tills den är klar. Dom senaste dagarna har jag varit med min underbara Veronika :) Det har varit jätte kul och trevligt! Nu ikväll blir det mest slapp framför tv tror jag imorn vet jag inte vad som händer, har lust att hitta på något, nån som kanske har lust att ses? I så fall släng i väg ett litet sms eller nåt till mig :) ?

Just nu har varit och försökt att para min mosters hund med min kompis hund, men det gick inte så bra. Hände ingen ting typ, så vi ska försöka imorn igen, hoppas det går bättre då. :) Men ha det så gött ialli ihop så ses vi och hörs vi. Puss&Kram<3

Rabarberpaj/4port

4 st rabarber
Socker

Smuldeg:
75 150 g margarin
1 2 dl strösocker
2 4 dl vetemjöl
0.5 1 tsk bakpulver
0.5 1 tsk vaniljsocker

Gör så här
1.Gör en smuldeg, dvs blanda ingredienserna ovan.
2. Skär rabarber i fina skivor.
3. Lägg i form och strö över socker.
4. Ställ formen i ugn 180 grader till smuldegen fått fin färg.
5.Serveras med vaniljsås eller glass.

Samklig måltid! :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback