Vänskaps dikter

Jag sådde några blommor
en för varje vän Jag tror att de var fyra
men särskilt minns jag en
Det blev höst och vinter och blommorna de dog
på våren kom de åter men kvar bara tre stod
Så kom de stora regnet med moln så stora grå
och nästa gång jag såg dem så var de bara två
Sen så kom då solen med allt de ljus den har
och plötsligt står där ensam en liten blomma kvar
Du härdades i solen
du drunknade i regn
En sak är då säker
du är en verklig vän



Jag är fri,
du är snäll
Din vänskap
är värdefull,
Du är glamorisk
och ditt leende
får mig att le
Hoppas att vi alltid har
vänskap mellan oss!


En sak som du ska
ha på minnet
är att jag tycker
om dej väldigt mycket!
Du är en sån person
som får alla att känna sig bra.
Jag trivs och kan alltid vara
mig själv med dig!
Alla borde ha
en vän som dig,
och jag är så
tacksam för dig!
En sak är säker
och det är
att du och jag
kommer vara
vänner livet ut.
Älskar o saknar dej
mitt hjärta!


Det finns något i en kram.
Den värmer om hjärtat, den välkomnar oss hem.
Den gör det lättare att skiljas åt.
En kram är ett sätt att dela glädje och sorg
eller ett sätt för en vän att visa att dom gillar dig
för att du är du.
Kramar är till för alla som vi bryr oss om.
Från mormor till din granne eller din nallebjörn.
En kram är något fantastiskt.
Den är det perfekta sättet att visa något.
Att visa kärlek som är svår att uttrycka i ord.
Det är underligt vad en kram kan göra för
välbefinnandet.
Den fungerar överallt



Hoppas du gilla någon/några av dom. :)
 Puss&Kram<3

Källa:
1.Google.
2. Sök ord: Vänskaps dikter.
3. Klicka på den länken som lockar dig. :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback